Remedial Teacher Francy van den Heuvel is bevoegd uw zoon of dochter professionele Remedial Teaching te geven. Uw kind krijgt begeleiding op maat, waarin nauwkeurig gekeken wordt naar het leerprobleem dat uw kind heeft en op welke manier Francy uw zoon of dochter daarmee het beste kan helpen. Met de juiste professionele begeleiding en remediërende methodes, passend bij de vooraf gestelde doelen, zorgt Francy in nauwe samenwerking met kind, ouder(s) en school ervoor dat de leerachterstand van het kind wordt verminderd. In de begeleiding streeft Francy ernaar het leerling niveau dichter bij het klassenniveau te brengen. Tevens wordt tijdens de begeleiding aandacht geschonden aan het sociaal- en emotioneel welbevinden van het kind, o.a door het creëren van succeservaringen en een beloningssysteem.
Voordat Francy start met haar begeleiding werkt zij, op basis van de onderzoeksresultaten en vooraf gestelde doelen, een behandelplan dat aansluit bij de zone van naaste ontwikkeling uit. De zone van ontwikkeling is de het niveau dat zich net boven het leerling niveau bevindt. In dit behandelplan beschrijft zij uitgebreid de begeleiding, de remediërende methodes en materialen die zij gebruikt en de taakverdeling. Deze taakverdeling bestaat uit een taak voor de Remedial Teacher, school, ouders en kind thuis. Wanneer ieder hun taken goed uitvoert zal er waarschijnlijk meer rendement gehaald worden uit de begeleiding van het kind.
Het behandelplan wordt na periodes van zes tot acht weken geëvalueerd met alle direct betrokkenen om indien nodig de vooraf gestelde doelen en de daarbij passende begeleiding aan te passen.
Belangrijk in de begeleiding van het kind is dat er aandacht wordt besteed aan de aanwezige positieve factoren, ‘kwaliteiten’, van het kind. Deze zijn van groot belang als compenserende factor en tevens van positieve invloed op het zelfvertrouwen van het kind. Door de kwaliteiten in de begeleiding te benadrukken wordt de acceptatie van het leerproblemen mogelijk vergemakkelijkt bij het kind.